Kerékpáros Kerekasztal


21 önkormányzat csatlakozott a Kerékpáros Charta-hoz
A kerékpáros közlekedésnek nagyobb hangsúlyt kell kapnia 2014-2020 között
Eddig 21 magyarországi települési önkormányzat csatlakozott a Kerékpáros Kerekasztal1
szervezetei által ez év őszén elkészített Kerékpáros Charta-hoz. Az aláíró önkormányzatok
többek között azt szeretnék elérni a kormányzatnál, hogy a településeket összekötő
helyközi és a helyi kerékpáros közlekedési fejlesztésekre legalább 20 milliárd forintot
tartalmazzanak a 2014-2020 közötti időszakot meghatározó Európai Uniós operatív
programok.
A kerékpáros szervezetek felhívására eddig 21 település csatlakozott az ország különböző
pontjáról. Ezek: Békés, Budapest III. Kerület (Óbuda), Budapest XIII. Kerület, Csömör,
Gyomaendrőd, Győr, Gyula, Makó, Mezőberény, Pitvaros, Ráckeresztúr, Sárbogárd,
Szarvas, Tapolca, Tata, Telki, Tihany, Vác, Váckisújfalu, Verőce, Vép.
A Charta-t aláíró kerékpáros szervezetek köszönik a csatlakozó önkormányzatok vezetőinek, hogy
a Nemzeti Kerékpáros Chartában megfogalmazott elvekkel és célokkal egyetértenek, és
aláírásukkal közösen támogatják a Kerekasztal azon céljait, fejlesztési javaslatait, melyek
megvalósításához hét év alatt 120 milliárd forint szükséges. Ezek között kiemelten fontosak a
településeket összekötő helyközi és a helyi kerékpáros közlekedési fejlesztések, amelyre
összességében 20 milliárd forint lenne szükség 2014-2020 között. Ezeknek a fejlesztéseknek a
fő elemei a kerékpárosbarát települések kialakítása 50 nagyobb település vagy településrész
úthálózatának átalakításával és a térségi léptékű jellemzően közlekedési célú kerékpárforgalmi
hálózatok létrehozása, 1000 km új létesítmény megépítésével.
A Charta-ban megfogalmazott célokkal egyetértett és erről támogató levelet küldött a
szervezeteknek Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős
államtitkára, azonban a közlekedési fejlesztésekhez szükséges forrást Magyarország következő 7
éves európai uniós költségvetést megalapozó Operatív Programok tervezetei jelenleg nem
tartalmazzák. A Charta javaslatai közül jelenleg a közlekedési ágazat tűnik a leginkább
mellőzöttnek és nemcsak a kerékpározás szempontjából. A forráshiány – az európai
fejlesztési támogatások magas arányát figyelembe véve – olyan kritikus helyzetet
eredményezhet a következő időszakban, amely végső soron a kormányzat (legfontosabb)
gazdaságfejlesztési céljait is veszélyezteti, amelyek eléréséhez elengedhetetlen a mobilitás
támogatása.
Budapest, 2013.december35zemplen

Címkék:, ,

Comments & Responses

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük